Pixelhiba tablet, okostelefon

Előfordulhat, hogy pixelhibás okostelefont vagy tabletet vásárolunk, amelynek egy-egy képpontja vagy mindig sötét, vagy zavaróan világít. Egyes gyártók a legkisebb hiba esetén is javítanak vagy cserélnek, mások szerint néhány rossz pixel még nem csökkenti a használat élményét. A legegyszerűbb, ha már a vásárlás helyszínén bekapcsoltatjuk a készüléket.

Ha a vezérlést végző tranzisztorok bármelyike is elromlik, vagy valamilyen szennyeződés miatt a kristályok nem tudnak megfelelően elhelyezkedni, az adott képpontban nem az elvárt szín jelenik meg (például a piros és a kék igen, a zöld nem).

A gyártók által elismert ISO-szabvány az átlagos használatra szánt képernyők esetében bizonyos mennyiségű hibás pixel jelenlétét még megengedi. Csak a legjobb, első osztályú, prémium kijelzők esetében alkalmaznak zéró toleranciát.

Több gyártónál azonnal cserélik az első három napban visszavitt készüléket. Ha ennél később érkezik a szervizbe a telefon vagy a tablet, akkor csupán a kijelző cseréjét vállalják - ehhez le kell adni a készüléket a szervizbe. Így jár el például az androidos okostelefonokat és táblagépeket is gyártó Huawei, amelynél a pixelhiba jellegétől és a hibás képpontok számától függetlenül jár az eszközcsere vagy a javítás.

Hasonló a gyakorlat a ZTE okostelefonjai esetében, ennél a gyártónál is cserélik a három napon belül bevitt pixelhibás mobilokat. Ezután itt is csak a kijelző cseréjét vállalják, de csak akkor, ha az ilyen hiba szemmel is észlelhető, és akadályozza a rendes használatot. Bár a konkrét besorolási paramétereket nem ismerjük, ez nagyjából azt jelentheti, hogy például a képernyő szélén lévő sötét pixel esetében nem cserélik a képernyőt.

A Samsungnál a három napon belül visszavitt pixelhibás okostelefonokat és táblagépeket minden esetben kicserélik. Ha azonban később jelzi az ügyfél a hibát, akkor ők is csak a készülék képernyőjének cseréjét vállalják, bár az nem derült ki egyértelműen, hogy ez milyen mértékű hiba esetén jár az ügyfélnek.

Az Asusnál mind a tabletek, mind az okostelefonok esetében csak bizonyos mértékű hibánál cserélik a képernyőt. A csere három napon belül is csak akkor jár, ha a kijelzőn vagy 3 darab fényes vagy 5 darab sötét pont, illetve ezek kombinációjából összesen 8 darab található a kijelzőn. Ugyancsak cserére jogosít két darab, egymás melletti fényes vagy sötét pont, vagy három fényes, illetve sötét pont a képernyő 15 milliméteres átmérőjü területén belül.

Sony esetében a társaság minden esetben cseréli az okostelefonokat, ha azok kijelzőjén három napon belül legalább 2 hibás pixel felbukkan. Három napon túl, de a garanciális idő alatt nem a teljes készüléket, hanem a kijelzőt vagy egyéb alkatrészeket cserélik újra, ugyancsak abban az esetben, ha legalább két hibás képpont észlelhető rajta. 

Forrás: Origo